i am a beginner, but im interested to know wat about programing... plz help me... tanx... can i get the basic code? send me pls... tanx..

Then my bad. I thought it was one of those warnings my borland compiler suppressed. :P

Yeah!! you are right .. Some compilers show warning on not providing the return statement while using int main()

use void main(void) instead!!!

>>use void main(void) instead!!!

Never ever use void main() because the only return value stated in c and c++ standards is int. main() will return an integer whether you declare it like that or not. Of a return value is not specified then the function will return 0.

If your compiler produces a warning then just add a return statement.

Edited 6 Years Ago by Ancient Dragon: n/a

use void main(void) instead!!!

You can answer that with a rhetorical question: Would you provide a maniac with a RPG Launcher?
No. Why? Because it's Harmful.

Yeah!! you are right .. Some compilers show warning on not providing the return statement while using int main()

I could very well tick it off of my compilers "Warnings To Suppress" List. But as AncientDragon enlightened me that it's optional, so my current settings are infact right. And BTW the posts are going way off topic so let's just stop here & not force Nick to Lock this thread. ;)

Edited 6 Years Ago by nbaztec: n/a

>>And BTW the posts are going way off topic

Not really -- the op didn't ask a reasonable question in the first place.

Edited 6 Years Ago by Ancient Dragon: n/a

Comments
LMAO! :D
This article has been dead for over six months. Start a new discussion instead.